farsimag

farsimag
ورود شما به سایت کوچک مان را خیر مقدم عرض می نماییم.
به دلیل بروز بودن سایت لطفا از سایر صفحات وب هم دیدن نمایید.

تبلیغات هزینه نیست بلکه زمینه سازی برای معرفی وب خود به دیگران و درآمد زایی برای شماست .
سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات

چت باکس




captcha


آرشیو
1400
1399
آمار
آمار مطالب
کل مطالب : 28
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

آمار بازدید
بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 6
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 111
بازدید سال : 298
بازدید کلی : 23569

اطلاعات شما
آی پی : 3.144.36.141
مرورگر : Unknown AppleWebKit
سیستم عامل : Search Bot
امروز : یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
جستجو
امکانات جانبی
درباره ما
تبلیغات



نکات کلیدی در استفاده از کاپ قاعدگی

کاپ قاعدگی چیست ؟

من از تامپون استفاده نکرده ام، آیا برای یادگیری استفاده از فنجان قاعدگی با مشکل مواجه خواهم شد؟
هرکسی می تواند استفاده از فنجان قاعدگی را بیاموزد، صرف نظر از اینکه قبلاً محصولات پریود را انتخاب کرده اید. مانند هر چیزی، در ابتدا می تواند کمی تمرین نیاز داشته باشد. فنجان های قاعدگی نیز بسیار متفاوت از پدها هستند، بنابراین ممکن است در ابتدا تغییر بزرگی به نظر برسد (اما فکر می کنیم یکی از آنها را دوست خواهید داشت).

اگر نگران قرار دادن فنجان برای اولین بار هستید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که استراحت کنید. عضلات منقبض کمکی نمی کنند، پس فقط راحت باشید، نفس بکشید و در حین یادگیری صبور باشید.

نکات برتر در استفاده از کاپ قاعدگی
فنجان را برای اولین بار درست پس از جوشاندن آن امتحان کنید زیرا این کار باعث می شود فنجان کمی نرم تر شود.
همچنین می‌توانید فنجان را خیس بگذارید یا از روان‌کننده‌های مبتنی بر آب برای کمک بیشتر استفاده کنید.

منبع مطلب


تعداد بازديد : 258 ا تاریخ: چهارشنبه 15 دی 1400 ساعت: 9:36 ا نویسنده: ا



یائسگی جراحی - علل آن

بیشتر زنان به طور طبیعی وارد یائسگی می شوند ، اما برخی از زنان ممکن است در اثر جراحی یائسگی زودرس را تجربه کنند. زنی یائسه می شود که به مدت 12 ماه قاعدگی داشته باشد.

میانگین سنی یائسگی 51 سال است ، اما بیشتر زنان علائم بیش از یائسگی را در حدود 47 سالگی تجربه می کنند.

برداشتن جراحی هر دو تخمدان (اووفرکتومی دو طرفه) قبل از شروع عادی یائسگی بلافاصله منجر به اصطلاح یائسگی جراحی می شود.

تخمدان ها یک جفت اندام هستند که در دو طرف رحم قرار دارند. آنها هورمونهای استروژن و پروژسترون را تولید می کنند که چرخه قاعدگی را کنترل می کنند. این بدان معناست که وقتی تخمدان ها برداشته شود ، سطح این هورمون ها ناگهان کاهش می یابد و زن وارد یائسگی می شود.

اغلب اوفورکتومی همراه با یک عمل زنان دیگر انجام می شود ، مانند:



هیسترکتومی کامل (برداشتن رحم) .
در زنانی که تنها رحم آنها برداشته شده است ، قاعدگی متوقف می شود (زیرا دیگر رحم وجود ندارد) اما تخمدان های آنها هورمون تولید می کند. در آنها یائسگی در سن طبیعی اتفاق می افتد ، اگرچه گاهی اوقات کمی زودتر از حد معمول اتفاق می افتد. یائسگی جراحی فقط در صورت برداشتن هر دو تخمدان اتفاق می افتد.

سالپینژکتومی - برداشتن لوله های رحمی
salpingo-oophorectomy - برداشتن تخمدان ها و لوله های رحمی.
دلایل برداشت تخمدان و یائسگی جراحی چیست؟

در بیشتر موارد تخمدان ها برداشته می شود تا از بیماری جلوگیری شود. با این حال ، گاهی اوقات ، عمل اوفرکتومی می تواند یک عمل نجات دهنده زندگی باشد.

برای کاهش خطر ابتلا به سرطان (سرطان تخمدان ، سرطان پستان) ، می توان تخمدان را برداشت. این عمل فقط در زنانی که بار خانوادگی بسیار سنگینی دارند ، مفید است. وجود جهش در ژن های BRCA1 یا BRCA2 به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان پستان و سرطان تخمدان را افزایش می دهد. شناخته شده است که استروژن تولید شده توسط تخمدان ها می تواند رشد سلول های سرطانی را تحریک کند. بنابراین ، برداشتن تخمدان ها می تواند خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش دهد.

سایر دلایل احتمالی حذف تخمدان:

کاهش علائم آندومتریوز
اندومتریوز با ظهور کانونهای آندومتر در مکانهای غیرمعمول مشخص می شود - لوله های رحمی ، تخمدان ها ، واژن ، روده ها ، مثانه. درد لگنی شدیدی وجود دارد که قبل از قاعدگی شدت می یابد.

درد مزمن لگن - برداشتن تخمدان ها و توقف تولید استروژن می تواند درد را کاهش دهد
کیست تخمدان راجعه
تومورهای خوش خیم تخمدان
پیچش (پیچ خوردن) تخمدان و اختلال در تأمین خون آن.
چه عوارضی در دوران یائسگی جراحی مشاهده می شود؟

در نتیجه یائسگی جراحی ، عدم تعادل هورمونی در بدن زن ایجاد می شود که می تواند منجر به عوارض جانبی زیادی شود.

علائم یائسگی - گرگرفتگی ، کاهش تمرکز ، تغییرات مکرر روحیه ، خشکی واژن ، کاهش میل جنسی ، خواب آشفته ، خشکی پوست ، افزایش وزن.
پوکی استخوان - کمبود استروژن باعث از بین رفتن تراکم استخوان می شود ، که استخوان ها را شکننده می کند.
خطر بیماری های قلبی عروقی - کاهش استروژن با افزایش خطر سکته مغزی ، حمله قلبی همراه است
ناباروری
بسته به علت برداشتن تخمدان ، بعضی از پزشکان ممکن است برای کاهش عوارض جانبی منفی اووفرکتومی ، درمان جایگزینی هورمون (HRT) را توصیه کنند.


تعداد بازديد : 302 ا تاریخ: دوشنبه 4 مرداد 1400 ساعت: 23:26 ا نویسنده: ا



ایمنی درمانی در دیابت نوع 1

دیابت نوع 1 یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن سلولهای بتا تولید کننده انسولین در پانکراس را به عنوان سلولهای خود تشخیص نمی دهد و به اشتباه به آنها حمله می کند. هنوز هیچ روش درمانی م toثری برای جلوگیری از تخریب سلولهای بتا توسط سلولهای T وجود ندارد.

آیا می توان از ایمونوتراپی برای درمان دیابت نوع 1 استفاده کرد؟ محققان در انگلیس مطالعه ای را انجام دادند تا دریابند این روش درمانی برای دیابت نوع 1 تا چه اندازه ایمن و موثر است.

برای دیابت نوع 1 ، ایمونوتراپی متشکل از مولکول هایی است که از یک پپتید پروینسولین تقلید می کنند.

در این مطالعه 27 جوان مبتلا به دیابت نوع 1 در سه ماه گذشته تشخیص داده شده اند. به مدت 6 ماه ، شرکت کنندگان در فواصل 2 یا 4 هفته ایمونوتراپی یا دارونما دریافت کردند. سطح آنها از پپتید C (نشانگر ترشح انسولین) در 3 ، 6 ، 9 و 12 ماه آزمایش شد.

در طی مطالعه 12 ماهه ، شرکت کنندگانی که دارونما مصرف می کردند برای حفظ سطح نرمال قند خون نیاز به افزایش مداوم دوز انسولین داشتند . از آنجا که سیستم ایمنی بدن آنها سلولهای لوزالمعده تولید کننده انسولین را به تدریج از بین می برد ، نیاز روزانه آنها به این هورمون به طور متوسط 50٪ افزایش می یابد.



شرکت کنندگان تحت درمان با ایمونوتراپی تجربی به تولید انسولین خود ادامه دادند و نیازی به افزایش دوز انسولین روزانه خود نبودند.

دانشمندان می ترسند که ایمونوتراپی می تواند حمله ایمنی را در برابر سلول های تولید کننده انسولین تقویت کند یا باعث ایجاد واکنش آلرژیک خطرناکی شود. با این حال ، در این مطالعه ، تزریق ماده ایمونوتراپی هیچ واکنش نگران کننده ای ایجاد نکرد - حتی قرمزی در اطراف محل تزریق وجود نداشت. به گفته نویسندگان این مطالعه ، هیچ عارضه جانبی سمی یا منفی در طی ایمونوتراپی مشاهده نشده است. به گفته آنها ، ایمونوتراپی پپتید پروینسولین کاملاً بی خطر است. این امر باعث می شود که بتوانیم به مرحله بعدی تحقیق ، که در آن با عمق بیشتری اثر ایمنی درمانی ، امکان درمان طولانی مدت و استفاده از آن در کودکان ایجاد می شود ، برویم.


تعداد بازديد : 404 ا تاریخ: پنجشنبه 20 خرداد 1400 ساعت: 17:49 ا نویسنده: ا



آکنه در دوران بارداری

بارداری می تواند باعث ایجاد یا تشدید آکنه های موجود شود. مقادیر بالای هورمون های جنسی مردانه به نام آندروژن در این دوره ممکن است دلیل بروز آکنه بیشتر باشد. زیرا این هورمون ها غدد چربی پوست را برای بزرگ شدن و ترشحات چربی بیشتری به نام سبوم تحریک می کنند.

این سبوم اضافی همراه با سلولهای قدیمی که به طور مداوم از لایه بالایی پوست جدا می شوند ، می توانند منافذ پوست را مسدود کرده و شرایط کاملی برای تکثیر باکتری ها ایجاد کنند. همه اینها منجر به التهاب پوست و بروز آکنه می شود.

آکنه در دوران بارداری می تواند خفیف ، متوسط یا شدید باشد و در هر زمان ممکن است ایجاد شود. این می تواند ظاهر شود و ناپدید شود یا در کل بارداری همراه باشد.

برای مقابله با مشکل چه کاری می توانید انجام دهید؟

صورت خود را مرتبا بشویید

بهترین محافظت شما در برابر آکنه ، مراقبت مکرر از پوست است. صبح و عصر صورت خود را با صابون ملایم یا ژل دوش بشویید. به پیشانی و چانه توجه ویژه ای داشته باشید ، زیرا این ها مکان هایی هستند که جوش ها بیشتر در آنها ظاهر می شود. اگر موهای شما مستعد چربی است ، آنها را نیز به طور مرتب بشویید. سعی کنید حوله ها و ملافه های تخت را که استفاده می کنید تا حد ممکن تمیز نگه دارید.

همچنین بخوانید

وسوسه نشوید که جوش ها را فشار دهید

شستن بیش از حد صورت و استفاده از اسکراب های قوی فایده ای نخواهد داشت. این فقط پوست شما را خیلی خشک می کند و حتی بیشتر در معرض التهاب قرار می گیرد و باعث می شود غدد چربی سبوم بیشتری تولید کنند. همچنین ، هر چقدر وسوسه شوید ، جوشهایی که روی صورت شما ظاهر می شوند را فشار ندهید ، زیرا این امر می تواند باعث التهاب بیشتر پوست و بدتر شدن وضعیت شما شود.

پوست را مرطوب کنید

ممکن است بعد از تولید غدد سباسه بیش از مقدار مورد نیاز سبوم به نظر اشتباه برسد ، اما مرطوب سازی منظم باعث کاهش تحریک می شود.

مراقب آفتاب باشید

بسیاری از مواد آرایشی مورد استفاده در درمان آکنه باعث حساسیت بیشتر پوست در برابر آفتاب می شوند و اگر بیش از حد در معرض آفتاب قرار بگیرید خطر آفتاب سوختگی وجود دارد. هنگام بیرون رفتن حتما از کرم با حداقل 15 فاکتور محافظت در برابر اشعه ماورا UV بنفش استفاده کنید.

هوشمند بخور

اگر از آکنه رنج می برید ، بهتر است قند را از رژیم غذایی خود به حداقل کاهش داده یا به طور کامل حذف کنید. همچنین از مصرف غذاهای چرب و سرخ شده خودداری کنید. در عوض ، بیشتر آووکادو ، ماهی قزل آلا ، گردو و بادام بخورید ، انواع میوه ها و سبزیجات رنگارنگ که به پوست شما درخشان و سالم نشان می دهد به یاد داشته باشید که مایعات کافی بنوشید تا بدن و پوست شما آبرسانی شود.


تعداد بازديد : 532 ا تاریخ: جمعه 6 فروردين 1400 ساعت: 21:14 ا نویسنده: ا



 خارش پا - دلایل آن چیست؟

اصطلاح پزشکی به خارش است خارش . یکی از نواحی بدن که اغلب تحت تأثیر خارش قرار می گیرد پا است. آنها تحت استرس شدید قرار دارند و مستعد شرایط مختلفی هستند که می توانند همراه با خارش باشند. به عنوان مثال ، پاهای شما در معرض دمای مختلفی قرار دارند و وظیفه دشوار حفظ وزن کل بدن را دارند. این می تواند منجر به خشکی پوست و تحریک شود ، که می تواند همراه با خارش باشد.

سایر مطالب پیشنهادی :

چرا زنان کوتاه جذابند



بیشترین دلایل خارش پا چیست؟

پوست خشک

این وضعیت به نام بیماری خشکی کوتیس نیز شناخته می شود و می تواند در اثر سایر شرایط مانند درماتیت آتوپیک ایجاد شود. خشکی پوست همچنین با افزایش سن ، مصرف ناکافی برخی ویتامین ها و مواد معدنی یا استفاده از محصولات پاک کننده پوست بسیار قوی همراه است. خشکی پوست در پا و به خصوص در پاشنه پا بسیار رایج است ، زیرا در این منطقه هیچ غده چربی برای مرطوب سازی پوست وجود ندارد و در معرض تنش ، فشار و اصطکاک مکرر است. در زمستان ، پوست معمولاً بیشتر خشک می شود و استفاده از کرم های مرطوب کننده برای تغذیه آن و کاهش خارش خوب است.

عفونت قارچی پا

"پای ورزشی" یا با اصطلاح پزشکی tinea pedis نیز شناخته می شود یک عفونت قارچی مسری شایع در پا است. شایع ترین شکایات در این بیماری قرمزی ، پوسته پوسته شدن پوست ، همراه با خارش است. ناحیه بین انگشتان پا معمولاً تحت تأثیر قرار می گیرد. با عفونت شدیدتر ، ممکن است بثورات روی پاها ایجاد شود که بسیار خارش دار است. غالباً این بیماری با کرم های ضد قارچ موضعی درمان می شود. چرا زنان کوتاه قد جذابترند ، دلیل جذاب بودن زنان کوتاه قد

اگزمای دیسیدروتیک

یکی از تظاهرات مختلف اگزما می تواند انگشتان پا را تحت تأثیر قرار دهد که به عنوان اگزمای دیسیدروتیک شناخته می شود. این حالت با خارش بسیار شدید ، قرمزی پوست و ایجاد تاول روی پوست انگشتان همراه است. مهمترین دلایل این بیماری تحریک پوست به دلیل تعریق زیاد و مکرر یا خشکی پوست است. مهمترین نکته در اگزما کنترل تعریق پوست و خراشیدن پوست تحریک شده به هیچ وجه نیست. از مرطوب کننده ها استفاده کنید. در برخی موارد ، پزشک ممکن است برای تسکین خارش ، کرم موضعی به همراه کورتون تجویز کند.

درماتیت تماسی

درماتیت تماسی شرایطی است که در آن پوست قرمز می شود ، ممکن است تاول زده شود و خارش شدید ایجاد شود. این بیماری اغلب در معرض تحریک کننده ها یا مواد حساسیت زا رخ می دهد.محرک کننده های رایج که می توانند باعث درماتیت تماسی پوست پا شوند ، مواد شیمیایی موجود در کفش ها مانند چسب یا عطرها هستند. این بیماری با خارش شدید همراه است و اغلب کرم های موضعی حاوی کورتیکواستروئیدها برای درمان تجویز می شوند.

بیماری کلیوی

برخی از شرایط پزشکی ، مانند بیماری های کلیوی یا کبدی ، می تواند همراه با خارش در دست ها و پاها باشد. وقتی کلیه های ما به طور موثر کار نکنند ، آب و مواد زائد در بدن جمع می شوند. این به نوبه خود می تواند منجر به خارش شود ، که بیشتر در اندام ها مشخص است. درمان بیماری زمینه ای نیز خارش را تسکین می دهد.

سایر دلایل خارش پا:

پسوریازیس
دیابت
نیش حشرات
گال
کم کاری تیروئید
کلستاز بارداری .

کلمات مرتبط :

زنان قد کوتاه ، خارش پا ، زنان کوتاه قد ، جذابیت زنان ، زنان با قد کوتاه ، دلیل جذابیت زنان کوتاه قد


تعداد بازديد : 443 ا تاریخ: شنبه 11 بهمن 1399 ساعت: 1:03 ا نویسنده: ا



چه نوع اگزما وجود دارد؟

اگزما یک مشکل پوستی شایع است که با قرمز شدن پوست مشخص می شود. اگزمای دیگر درماتیت است. اگزما انواع مختلفی دارد. برخی از علائم رایج این بیماری عبارتند از:

خارش ، که در بعضی موارد ممکن است به حدی باشد که باعث آسیب به پوست شود.
لایه برداری از پوست ، همراه با خشک شدن پوست زیرین ؛
قرمزی پوست
ظاهر حباب های پر از مایع شفاف.
رایج ترین اشکال پوستی چیست؟

درماتیت آتوپیک

این رایج ترین شکل اگزما است. کودکان اغلب تحت تأثیر قرار می گیرند. معمولاً کودکان مبتلا به درماتیت آتوپیک نیز از تب یونجه یا آسم رنج می برند. پوست صورت ، دستها و پاها بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرد. ویژگی اصلی این نوع اگزما خارش شدید است که در بعضی موارد می تواند آنقدر شدید باشد که منجر به مشکلات خواب و تحریک پذیری شدید شود.

درماتیت آتوپیک با دوره های تشدید بیماری مشخص می شود ، که به علت عوامل خاصی ایجاد می شود ، مانند:
- صابون ها و مواد شوینده.
- عفونت های پوستی ؛
- گرد و غبار و گرده های خانه.

این مطلب گرفته شده از سایت همسر تایم می باشد.

درماتیت تماسی

این نوع درماتیت اغلب در هنگام کار با داروهای مختلف و محصولات ایجاد می شود. دو نوع درماتیت تماسی وجود دارد:

تحریک کننده ، که به دلیل تماس روزانه با محصولات تحریک کننده پوست است. معمولاً همراه با پوست خشک و قرمز شده ای است که به نظر می رسد سوخته است.
آلرژیک ، که یک زیرگونه کمتر متداول درماتیت تماسی است. این به دلیل ایجاد حساسیت به یک ماده شیمیایی است. در اثر تماس با ماده شیمیایی ، پوست معمولاً با قرمزی ، خارش و در بعضی موارد ظاهر تاول های پر از مایع شفاف واکنش نشان می دهد.
درماتیت سبورئیک

این نوع درماتیت در مناطقی ایجاد می شود که تجمع غدد سباسه بیشتر است ، مانند پوست سر و بینی. اغلب در بزرگسالان درماتیت سبورئیک به صورت شوره شروع می شود ، که متعاقباً با ایجاد پوست سر قرمز و افزایش پوسته پوسته شدن پوست پیچیده می شود. درماتیت سبورئیک می تواند به پوست صورت و گردن گسترش یابد. تصور می شود که درماتیت سبورئیک به دلیل وجود و تکثیر قارچ فیتوسپوروم بیضی در پوست سر است.

درماتیت دیسکوئید

همچنین به عنوان درماتیت عددی شناخته می شود. با ظهور قرمزی دیسکوئید روی پوست مشخص می شود. این در نوجوانان بیشتر است. معمولاً از اندام تحتانی شروع می شود و می تواند به سایر قسمت های بدن گسترش یابد. پوست در ناحیه قرمزی بسیار خارش دار و آلوده است. پس از محو شدن قرمزی دیسکوئید ، پوست خشک و پوسته پوسته می شود.

درماتیت دیسیدروتیک

این نوع درماتیت روی پوست دست و پا تأثیر می گذارد. دلیل ظاهر آن مشخص نیست. اولین علامت معمولاً خارش شدید است. سپس ممکن است تاول هایی با مایع شفاف ظاهر شوند که معمولاً پس از حدود 2-3 هفته از بین می روند و پوستی که تاول ها در آن ایجاد شده خشک است. این نوع اگزما می تواند مزمن باشد. درمان با استفاده از کمپرس سرد و مرطوب برای تسکین خارش و مصرف داروهای کورتون است.

نورودرماتیت

این درماتیت مشخصه افرادی است که عادت مضر خراشیدن پوست خود را در هر قسمت از بدن دارند. پوست پشت ، اندام تناسلی ، پوست سر ، مچ و مچ پا بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرد. غالباً افراد پوست خود را خراشیده می کنند بدون اینکه حتی متوجه شوند. پوست در ناحیه آسیب دیده معمولاً ضخیم شده و قرمزی منتشر مشاهده می شود.


تعداد بازديد : 518 ا تاریخ: جمعه 3 بهمن 1399 ساعت: 21:09 ا نویسنده: ا



دانلود سریال قورباغه رایگان

دانلود سریال قورباغه

دانلود سریال قورباغه


تعداد بازديد : 890 ا تاریخ: جمعه 26 دی 1399 ساعت: 0:24 ا نویسنده: ا



پریود نشدن دختران چه دلیلی دارد ؟

دوره قاعدگی شما از اولین روز آخرین خونریزی تا شروع دوره قاعدگی بعدی محاسبه می شود. اگر مدت زمان آقایان بیش از 38 روز باشد یا زمان تغییر کند ، می توان گفت نامنظم است. در ادامه دلیل پریود نشدن دختر باکره چیست را شرح خواهیم داد

دوره های قاعدگی نامنظم ممکن است دلایلی غیر از عدم تعادل هورمونی داشته باشد و باید توسط پزشک ارزیابی شود. بیایید علل احتمالی بی نظمی قاعدگی و شکایات مربوط به آن را با همسرتایم بررسی کنیم.

1. بارداری
ممکن است بارداری را از دست بدهید. لک زدن همچنین می تواند شما را مورد توجه قرار ندهد. سایر علائم اولیه بارداری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

ناراحتی صبح

• حالت تهوع

حساسیت به بو

سوزن سوزن شدن یا حساسیت به لمس در پستانها

خستگی به علت نامعلوم

اگر در دوره های فعال جنسی خود پریود نشده اید و یا تغییری مشاهده نکرده اید ، می توانید تست بارداری در منزل را انجام دهید یا در صورت بارداری به پزشک خود مراجعه کنید.

اگر باردار هستید ، اگر درد شدیدی در کشاله ران یا شکم دارید که بیش از چند دقیقه طول بکشد ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید تا احتمال حاملگی خارج رحمی (سقط خارج) یا سقط را رد کند.

2. روش های کنترل بارداری هورمونی
قرص های ضد بارداری هورمونی و دستگاه های داخل رحمی هورمونی می توانند باعث خونریزی نامنظم شوند.

قرص های جلوگیری از بارداری می توانند باعث لکه بینی بین دوره ها و دوره های سبک تر شوند.

- ممکن است به موارد زیر علاقه داشته باشید : قرص های جلوگیری از بارداری - داروهای ضد بارداری خوراکی و خطر سرطان

3. شیردهی
هورمون پرولاکتین مسئول تولید شیر مادر است. پرولاکتین هورمون های تولید مثل دیگر شما را سرکوب می کند و باعث خونریزی جزئی می شود و یا خونریزی خاصی ندارد.

اندکی پس از قطع شیردهی ، انتظار می رود قاعدگی دوباره برگردد.

4. پری یمنوپوز
قبل از ورود به یائسگی می توان دوره یائسگی را به عنوان مرحله انتقالی تعریف کرد. این بیماری معمولاً از اواخر دهه 40 شما شروع می شود ، اما ممکن است زودتر اتفاق بیفتد.

شما ممکن است علائمی را تجربه کنید که بین 4 تا 8 سال ادامه داشته باشد ، شروع آن با تغییر در دوره قاعدگی است. نوسان سطح استروژن در این مدت باعث می شود که قاعدگی شما طولانی تر یا کوتاهتر طول بکشد.

علائم و نشانه های دیگر (شکایات) از بین رفتن جنس شامل:

گرگرفتگی

عرق شبانه

تغییرات خلق و خوی

مشکل خواب

خشکی واژن

- موضوعات مرتبط : آیا تعریق شب نشانه سرطان است؟

5. سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)
شایعترین علامت PCOS خونریزی نامنظم قاعدگی است. اگر مبتلا به PCOS هستید ، ممکن است خونریزی شدیدتری داشته باشید که پس از قطع قاعدگی پریود شوید.

PCOS همچنین می تواند باعث موارد زیر شود:

بارداری دشوارتر است

رشد ناخواسته مو و صورت

• ریزش مو

افزایش وزن یا چاقی

- سندرم تخمدان پلی کیستیک چیست و چگونه درمان می شود؟ (مفصل)

6. مشکلات تیروئید
تیروئید کم کار می تواند باعث خونریزی طولانی تر و شدیدتر شود.

یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که 44 درصد از شرکت کنندگان با بی نظمی قاعدگی دارای اختلالات تیروئید هستند.

کم کاری تیروئید یا تیروئید کم کار می تواند باعث خونریزی طولانی تر ، شدیدتر و گرفتگی عضلات شود. علاوه بر این ، خستگی ، حساسیت به سرما قابل تجربه است و می تواند باعث افزایش وزن شود.

همچنین ممکن است تجربه کنید:

کاهش ناگهانی وزن

اضطراب و عصبی بودن

تپش قلب

• تورم در گردن یکی دیگر از علائم رایج اختلالات تیروئید است.

- شاید برای شما جالب باشد : کمبود ید چیست؟ علائم ، درمان و ارتباط کمبود ید با سرطان پستان

7. فیبروم رحم (فیبروم رحم)
فیبروم ها تومورهای خوش خیم عضلانی هستند که در دیواره رحم ایجاد می شوند. بیشتر فیبروم ها سرطانی نیستند و اندازه آنها از یک دانه سیب تا یک گریپ فروت متفاوت است.

فیبروم ممکن است باعث شود دوره های قاعدگی شما بسیار دردناک بوده و خونریزی آنقدر شدید باشد که باعث کم خونی (کم خونی) شود. همچنین ممکن است تجربه کنید:

درد یا فشار لگن (در کشاله ران)

• كمر درد

درد در پاها

درد در هنگام رابطه جنسی

بیشتر فیبروم ها نیازی به درمان ندارند و در صورت بروز کم خونی می توان از مکمل های آهن استفاده کرد.

8. اندومتریوز
آندومتریوز از هر 10 زن در سن باروری 1 نفر را درگیر می کند. این شرایطی است که پوشش رحم به طور طبیعی در خارج از رحم رشد می کند.

آندومتریوز می تواند درد زیادی ایجاد کند. آندومتریوز همچنین باعث خونریزی شدید ، خونریزی طولانی مدت و خونریزی بین دوره های قاعدگی می شود.

علائم دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

درد شکم

حرکات روده ای دردناک

درد هنگام مقاربت و بعد از آن

ناباروری

هیچ درمانی پیشگیرانه برای آندومتریوز وجود ندارد ، اگر پس از بروز علائم و شکایتی ایجاد شود ، می توان آن را با دارو ، هورمون درمانی یا جراحی کنترل کرد.

9. اضافه وزن
چاقی باعث بی نظمی در قاعدگی می شود. مطالعات نشان می دهد که اضافه وزن باعث تغییر سطح هورمون و انسولین می شود که می تواند بر چرخه قاعدگی تأثیر بگذارد.

افزایش سریع وزن همچنین می تواند باعث بی نظمی در قاعدگی شود.

10. کاهش بیش از حد وزن و اختلالات خوردن
کاهش بیش از حد یا سریع وزن باعث می شود خونریزی شما متوقف شود. دریافت کافی کالری نمی تواند تولید هورمون های لازم برای تخمک گذاری را مهار کند.

اگر شاخص توده بدنی شما کمتر از 18.5 باشد ، کم وزن محسوب می شوید. با دوره های قطع شده ، ممکن است دچار خستگی ، سردرد و ریزش مو شوید.

11. ورزش بیش از حد
ثابت شده است که ورزش شدید یا زیاد با هورمون های مسئول قاعدگی تداخل دارد.

ورزشکاران زن و زنانی که تمرینات شدید و فعالیت های بدنی مانند باله انجام می دهند ، ممکن است دچار پرش یا عدم قاعدگی (آمنوره) شوند.

تکرار تمرین و افزایش کالری دریافتی می تواند به شما در بازیابی دوره های قاعدگی کمک کند.

12. استرس
طبق تحقیقات ، استرس می تواند با تداخل در هورمون ها ، چرخه قاعدگی را تغییر دهد. پس از رفع استرس ، دوره های خونریزی باید به حالت عادی برگردند.

13. داروها
برخی از داروها می توانند چرخه قاعدگی را تحت تأثیر قرار دهند:

درمان های سرکوبگر هورمونی

درمان های جایگزین هورمون

رقیق کننده های خون

داروهای تیروئید

داروهای صرع

داروهای ضد افسردگی

داروهای شیمی درمانی

آسپرین و ایبوپروفن

در مورد تغییر دارو با پزشک خود مشورت کنید.

- شاید برای شما جالب باشد : درمان جایگزینی هورمون چیست؟ چه زمانی زنان باید از آن استفاده کنند؟

14. سرطان های دهانه رحم (رحم) و آندومتر (رحم)
سرطان دهانه رحم و آندومتر می تواند باعث تغییر چرخه قاعدگی ، همراه با خونریزی بین دوره های قاعدگی شود. خونریزی و ترشحات غیرمعمول در حین یا بعد از رابطه جنسی از دیگر علائم و نشانه های این سرطان ها است.

با این حال ، این سرطان ها اولین موقعیت هایی نیستند که در هنگام بروز بی نظمی قاعدگی به ذهن خطور می کنند. اگر در این مورد نگرانی دارید ، با پزشک خود صحبت کنید.



تعداد بازديد : 771 ا تاریخ: سه شنبه 4 آذر 1399 ساعت: 23:03 ا نویسنده: ا



شناسایی افسردگی در عضو خانواده خود


توجه داشته باشید که آیا اعضای خانواده شما احساسات غم انگیزی دارند. احساسات غم انگیز مشخصه اصلی افسردگی است ، به ویژه احساس غمگینی وقتی که دلیلی برای آن وجود ندارد. این احساس غم و اندوه می تواند بر روحیه اعضای خانواده شما سنگینی کند و تماشای نشانه های این غم و اندوه اضافی برای شناسایی افسردگی کلیدی است.[7]
وقتی صحبت می کنند به آنها گوش دهید تا ببینید آیا به نظر می رسد خیلی ناراحت هستند اما نمی دانند چرا.
همچنین ممکن است علائمی از اشک ، احساس خالی بودن و احساس ناامیدی از خود بروز دهند.
تصویری با عنوان معامله با HPPD مرحله 2
2
توجه کنید که آیا آنها سود زیان دارند. از دست دادن علاقه به چیزهایی که در گذشته باعث هیجان آنها می شد ، نشانه کلاسیک افسردگی است. رفتار آنها را تماشا کنید و اگر شروع به پاسخ مکرر "نه" به فعالیتهایی که قبلاً آنها را دوست داشتند ، و همچنین بی حالی و بی حوصله کردن در بیشتر اوقات ، متوجه آنها شوید.[8]
اینها معمولاً مواردی مانند سرگرمی و ورزش هستند.
افرادی که بی حال هستند و علاقه ای به هیچ کاری ندارند نیز می توانند بی حال باشند ، مایل به حرکت یا انجام فعالیت بدنی نباشند.

تصویری با عنوان جلوگیری از یک رابطه سو استفاده کننده مرحله 1
3
به افزایش تحریک پذیری و انفجارهای عصبانیت توجه کنید. افراد مبتلا به افسردگی از زندگی ناراحت هستند و از مواردی که باعث خوشحالی آنها می شود دلسرد می شوند ، بنابراین خوشحال نیستند. ناراضی بودن می تواند به طور کلی تحریک پذیر باشد و به طور منظم از چیزهای کوچک ناراحت شود. اگر به نظر می رسد فردی در خانواده شما هرگز خوشبخت نیست ، ممکن است افسرده باشد.[9]
تصویری با عنوان خواب رفتن توسط داشتن کسی که دیگر شما را هیپنوتیزم کند مرحله 9
4
الگوهای خواب آنها را تماشا کنید. افراد مبتلا به افسردگی تمایل دارند وقتی به خواب می روند ، به یک حد افراطی برسند. آنها یا اصلاً نمی توانند بخوابند یا خیلی زیاد می خوابند. به عدم توانایی خواب بی خوابی گفته می شود و اگر شخصی در خانواده شما شروع به شکایت از بی خوابی می کند ، سایر علائم افسردگی را مراقب باشید.[10]
زیاد خوابیدن راهی برای فرار از داشتن احساسات منفی در بیشتر مواقع است.


تعداد بازديد : 563 ا تاریخ: جمعه 30 آبان 1399 ساعت: 10:13 ا نویسنده: ا



ارزیابی انگیزه رفتار جنسی


ارزیابی کنید که چه زمانی تعارف آغاز شده است. به این نکته فکر کنید که آیا همسرتان اخیراً حقیر شده است یا این که در کل رابطه شما ادامه داشته است. می توانید این کار را با پرسیدن چند س yourselfال از خود انجام دهید: آیا در ابتدا با شخصی که با نگرش تسلیم کننده ای رابطه برقرار کرده است ازدواج موفق کرده اید یا این که بعداً در ازدواج ایجاد شده است؟ تعیین اینکه آیا این یک رفتار جدید است یا نگرشی که آنها قبلاً داشته اند ، می تواند به شما کمک کند تا دریابید که چگونه می توان رفتار نامناسب او را به بهترین وجه کنترل کرد.


آیا همسرتان بعد از ازدواج کاملاً تغییر کرد؟ آیا ممکن است همسرتان را به خاطر شخصی که واقعاً ندیده اید یا قبل از ازدواج موفق برای بستن معامله چهره بازی می کردند؟


آیا یک شغل جدید می تواند بر رفتار همسرتان تأثیر بگذارد؟ از استرس در حین کار گرفته تا احساس سرگیجه در مورد ارتقا to به یک موقعیت رفیع ، تأثیرات شغلی می تواند حتی روی غیرقابل انعطاف ترین شخصیت نیز تأثیر مهمی بگذارد.
در حالی که این اطلاعات می تواند به شما کمک کند بیشتر در مورد دلیل تحقیر آمیز بودن همسرتان دریابید ، اما وقتی با همسرتان روبرو می شوید ، مکالمه را متمرکز و بر زمان حال نگه دارید. [4]


تعیین کنید که آیا رفتار خاص زمینه است. با دیدن زمان وقوع اظهارات تسبیح آمیز می توانید درک کنید که آیا تعارف ناشی از کاری است که شما ممکن است انجام داده باشید. آیا آنها فقط در زمینه های خاصی مانند بحث در مورد والدین وجود دارد؟ یا ، آیا آنها گسترده تر هستند؟ ناخن زدن در یک زمان و شرایط خاص به شما کمک می کند تا تشخیص دهید همسرتان رفتار یا زمینه ای محرک دارد. با این حال ، به یاد داشته باشید که گاهی اوقات افراد انگیزه های خود را از رفتارهای خود نمی دانند ، بنابراین اگر شخصاً برای شما مفید نیست ، در این مرحله گیر نگیرید. [5]


اگر همسر شما در چارچوب قرار گرفتن در کنار همکاران کارشان از شما چشم پوشی می کند ، آیا رفتار در مقابل رئیس ، برابر یا زیردستان (یا همه در محل کار) رخ می دهد؟ چه نوع نظراتی ارائه می شود؟ آیا همسر شما وقتی می خواهید در مورد آنچه در محل کار اتفاق می افتد وزن کنید ، با شما صحبت نمی کند؟
یک احتمال این است که همسرتان از کار شما احساس ترس و وحشت کرده یا حتی خجالت بکشد و احساسات واقعی آنها را با اظهارات گربه و بی ادبانه پوشانده باشد. اگر این مورد باشد ، می توانید روی پرداختن به رفتار تسلیم آمیز در این زمینه خاص تمرکز کنید.
آیا متوجه می شوید که وقتی همسر و همسرتان در کنار خانواده و دوستانتان هستید همیشه مراقب خود هستید؟ یا اینکه احساس می کنید همسرتان وقتی در خانواده و دوستانش هستید مدام "در جای خود قرار می گیرید"؟


بررسی کنید همسرتان از رفتار خود آگاه است یا خیر. در بعضی موارد ، همسرتان به گونه ای مزمن تنزل داده است تا جایی که رفتار بخشی از شخصیت او باشد. گفته شد ، مردم همیشه از رفتارهای خود آگاه نیستند. [6] ممکن است همسرتان نداند که آنها رفتار نامناسبی دارند. همچنین ، اگر همسرتان به دلیل ناامنی بیش از حد جبران می کند ، ممکن است چنان عزم خود را برای جلب اعتماد به خرج دهد که ممکن است متوجه نباشند رفتار خود توهین آمیز است.


آیا همسرتان بعد از سخنی موافقانه با شما صحبت می کند ، مثل اینکه اتفاقی نیفتاده است؟ اگر اینگونه باشد ، ممکن است آنها از بی ادبی و نامناسب بودن اظهارات آگاهی نداشته باشند.
به نظر می رسد همسرتان با همه اطرافیان به یک شکل صحبت می کند یا تنها شما هدف هستید؟ یک فرد کنایه آمیز ممکن است معتقد باشد که تسامح فقط بخشی از "جذابیت آنها" است. آنها ممکن است متوجه نشوند که به جای اینکه خنده دار باشد ، نظرات کم روح و آزار دهنده است.


تعداد بازديد : 560 ا تاریخ: يکشنبه 25 آبان 1399 ساعت: 23:35 ا نویسنده: ا


صفحات سایت

تعداد صفحات : 2
ورود کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :

» رمز عبور را فراموش کردم ؟
خبرنامه
براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
آخرین نظرات کاربران